Dag 6: Het echte verslag - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Thierry en Isabella Duc Voerman - WaarBenJij.nu Dag 6: Het echte verslag - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Thierry en Isabella Duc Voerman - WaarBenJij.nu

Dag 6: Het echte verslag

Door: Thierry en Isabella

Blijf op de hoogte en volg Thierry en Isabella

28 April 2019 | Nederland, Harderwijk

Vandaag dachten we dat de dag in het teken ging staan van mooie routes en leuke dorpjes rondom de Veluwe.
Maar wat was de waarheid anders. Het waren veel rechte fietspaden en uitgestorven dorpjes.
We waren dan ook even vergeten dat we op zondag door een zeer gelovig gebied aan het fietsen waren.

De eerste 30 kilometer waren dan ook al om 11 uur afgelegd. Hoogtepunt van deze 30 kilometer was het pontje waar we de tip van de week kregen.
We moesten de IJssel oversteken en daar kwamen we in gesprek met de man van de pont.
Wij hadden handschoenen aan en vertelde dat het best wel fris was. De uitspraak van deze wijze man was als volgt: "Wanneer jullie niet zo hard fietsen dan hebben jullie het ook niet zo koud."
Wij vonden de uitspraak bijna een tegeltje waard. Maar helaas was het winkeltje waar ze tegeltjes drukken dicht.

Na 45 kilometer kregen we de volgende mijlpaal van deze week. Isabella haar fiets heeft 1000 kilometer afgelegd. We hebben de fiets een knuffel gegeven en vanavond gaat de accu aan het lekkerste stroom om hem eens goed te verwennen.

Na een heerlijke lunch en een lekker bakkie koffie in Nunspeet kon de weg naar Harderwijk weer vervolgd worden.

Eenmaal in Harderwijk aangekomen zagen we dat we wel heel erg ons best gedaan hadden en ruim voor de gewenste check-in tijd aan zouden komen in de B&B. We besloten onszelf ook maar eens te verwennen met een lekker biertje en een zoet wit wijntje om de tijd vol te maken.

Rond half vier kwamen we aan bij de stadsboerderij in Harderwijk. Ook dit is weer een schitterende B&B. Het is echt een huisje waar we ons vanaf het eerste moment thuis voelde. Wat een vriendelijke mensen zijn het toch op deze slaapplaatsen.

De rit van morgen brengt ons naar Huizen.

De totale afstand van vandaag is gekomen op: 64,23 kilometer

De link van de route weer even kopieren en plakken in de browser om de route te zien:

• 28 April 2019 - 18:33

Marga :

Hi jongens lekker gegeten vast wel een geluk dat het pontje vaarden op zondag zondag is toch een rust dag ha ha en jeetje bel al 1000 km op je teller fijn dat B/B zo goed is nou het zit er bijna voor jullie op nog even volhouden en duim voor droog weer xx

• 28 April 2019 - 18:37

Joop:

Hoi,
    De eindstreep komt steeds dichterbij.
    Weet dat de laatste loodjes ook zwaar kunnen wegen.
    Dat zal voor jullie geen probleem worden. Bikkels die jullie zijn.
    Morgen richting Huizen een bakkie doen in Nijkerk ( doe ze de groetjes van ons) en dan bijna thuis.
    Succes morgen en geniet ervan.

• 28 April 2019 - 18:42

Roel:

Top jongens, de rit zit erop, morgen richting de koude kak can Huizen.
    Ook voor morgen gaan we duimen voor droog weer, tja Dan is het einde van de fiets tocht in het zicht.
    Dan nog een nachtje B&B en op naar Home Purmerend ook voor deze laatste tocht rijdt voorzichtig en denk om elkaar.