Dag 4 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Thierry en Isabella Duc Voerman - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Thierry en Isabella Duc Voerman - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Thierry en Isabella

Blijf op de hoogte en volg Thierry en Isabella

26 April 2019 | Nederland, Kampen

We beseffen ons net dat dit alweer de vierde dag wordt vaan ons fietsavontuur. Dit wordt tevens de langste dag van onze route rond de Zuiderzee.

We vertrokken vanmorgen, na een goed verzorgd ontbijt, vanuit Lemmer op weg naar kampen.
We hebben we vannacht wel allebei een mindere nacht gehad. Dit had iets te maken met wat oudere bedden die nogal veel herrie maakte als je je omdraaide.

Isabella merkt inmiddels wel dat ze nog niet eerder zo lang achter elkaar op de fiets heeft gezeten. Dus hebben we vandaag iets vaker een stop ingepland.

De dag begon met heet laatste stukje langs het IJsselmeer. We lieten dit echt snel achter ons en trokken het binnenland in.

We fietsten vandaag door het prachtige Nationaal Park De Weerribben. We hebben hier mooie dingen kunnen zien en een afwisselende route kunnen fietsen.
Op deze route was het fietspad niet al te breed en moesten we veel kleine watertjes, met bijbehorende kleine bruggetjes passeren.

Ook hebben we hier onze Amsterdamse brutaliteit moet laten zien door aan een paar werklui te vragen of we een afgesloten stuk toch konden fietsen. De eerste vond dit goed en zei; "Het is wel op eigen risico". Toen we bij de volgende kwamen en zeiden dat zijn collega toestemming had gegeven voor het doorfietsen was zijn reactie als volgt; "Dat kan mijn collega nou wel zeggen maar ik weet niet of ik het er wel mee eens ben" en denk zelf het Overijssels accent er maar bij.

Eenmaal de Weerribben uit werden we verrast door een idyllisch dijkje op de weg richting Kampen. Deze bleek ook de Zeedijk te heten.

We zitten inmiddels in een erg lekker huisje te genieten van wat lekkere hapjes en een drankje. Ja jullie zullen denken gaan die twee vandaag dan niet ergens eten?
Het antwoord is simpel; Nee, we hebben lekker boodschappen gedaan en besloten in ons huisje te eten aangezien dit van alle gemakken voorzien is.

De eindstand van vandaag is: 70,71 km

Jullie vragen je nu natuurlijk af, waar gaat de reis morgen naar toe? Morgen is het in het oergezellige Kampen, feest. Dus hebben wij besloten ons onder te dompelen in de Kampense gezelligheid van Koningsdag.
Leve de Koning, Hoezee, Hoezee !!!

Oh ja de link van de route moet je even kopiëren en dan plakken in de zoekbalk van je internet browser.
De link naar de route van vandaag:

• 26 April 2019 - 16:56

Roel:

Leuk jongens, wel een lang tochtje maar goed terecht gekomen. Ook voor morgen gaan we duimen mooi weer, alleen zeggen de weermannen dat het flink gaat regenen. Maar die zitten er vaak naast. Al met al voor morgen een heel gezellige dag in Kampen.

• 26 April 2019 - 17:04

Marga:

Hi jongens leuk verslag weer van vandaag was wel een lange route maar jullie doen dat toch maar weer even gelukkig hebben jullie vannacht beteren bedden en morgen een rust dag nou rust ha ha ik weet niet hoe gek kampers doen op koningsdag veel plezier en genietse ik kijk uit en hoop op een volgend koningklijk verslaag xx

• 26 April 2019 - 18:05

Joop:

Hoi Hoi Hoi,
    Met heel veel plezier jullie verslag weer gelezen. Yvonne en ik genieten er met volle teugen van. In gedachten fietsen wij mee. Zijn toch leuke ervaringen die jullie op deze manier mee maken. Isabella lieve schat het is zwaar maar volhouden hoor. Komt allemaal goed. Thierry voor jou is het appeltje eitje. Jij kan dit.
    Morgen rustdag niet te veel drinken want overmorgen kunnen jullie weer aan de bak.
    Veel fietsplezier en wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Succes.

• 27 April 2019 - 10:01

Oma :

Jongens veel plezier groetjes oma dikke kus