Dag 3 - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Thierry en Isabella Duc Voerman - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Thierry en Isabella Duc Voerman - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Thierry en Isabellla

Blijf op de hoogte en volg Thierry en Isabella

25 April 2019 | Nederland, Lemmer

Vandaag stond de dag in het teken van blij zijn met het één en iets minder gelukkig met het ander.

Na een heerlijk ontbijt verzorgd door het Lodgehotel de Lelie. Konden we lekker op tijd op pad.

Het duimen van alle familie en vrienden voor mooi weer heeft geholpen, vandaag hadden we grotendeels een zonnige dag.
Het enige minpunt was de richting van de wind. Deze kwam namelijk vanuit het Zuidoosten. En laat dat nu net de richting zijn die wij het grootste deel van de dag moesten volgen.
Dit was dus benen op maximaal, verstand op oneindig en fietsen maar.

Onze eerste bezienswaardigheid was een Joodse begraafplaats in een klein haventje. Dit leverde schitterende plaatjes op.
Daarna hadden we een rode klif. Dit blijkt een overblijfsel uit de Ijstijd.

We hebben vandaag een deel van de route van de Elfstedentocht gevolgd langs de dorpen Stavoren en Hindeloopen. Tijdens dit stuk hebben we regelmatig moeten afstappen. Niet vanwege de wind, maar vanwege de vele hekjes om de loslopende schapen op het land van de boer te houden. Een hilarisch tafereel, vooral wanneer je de schapen even een aai over de bol wilt geven en zij voor je wegrennen.

Na deze dorpen weer koers gezet richting Lemmer. De weg die we volgden heette de Seedyk. Nou moeten we wel bekennen dat er op deze Seedyk veel minder te beleven was dan op de Zeedijk in onze hoofdstad.

Eenmaal aangekomen bij 't Lyste Knipke zijn we super hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het is een prima kamer met een heerlijke douche.

Net lekker met zijn tweetjes gegeten en na dit verslag misschien nog even rustig zitten en dan lekker snurken om ons klaar te stomen voor de dag van morgen.
De reis van morgen gaat naar Kampen waar we twee nachten zullen verblijven in verband met koningsdag.

De eindstand van vandaag is: 58,85 kilometer
Hieronder de link met de route van vandaag.

• 25 April 2019 - 17:13

Marga:

Hallo jongens wat goed dat alles zo goed verloopt en leuk stukje elf steden route wel k.t van die hekjes voor de schapen maar ook dat hoort erbij veel plezier nog en ik kijk uit naar volgende verslag xx

• 25 April 2019 - 17:29

Joop:

Wederom een leuk verslag.
    Ik kijk er steeds weer naar uit en gelukkig kan ik nog enkele verslagen van jullie verwachten.
    Fantastich wat jullie aan het doen zijn, geweldig.
    Leuke ervaring ook lijkt mij.
    Morgen weer een nieuwe uitdaging voor de boeg.
    Lekker uitrusten en morgen weer met gierende banden verder.
    Groetjes en succes

• 25 April 2019 - 17:49

Roel:

Hè luidjes, het duimen voor mooi weer lukt nog steeds, maar of dit ook voor morgen lukt dat weet ik nog niet.
    Het verslag van vandaag is weer erg leuk, op naar morgen naar Kampen.
    Lekker Koningsdag vieren zaterdag, gewoon eens ervaren hoe ze buiten onze provincie Koningsdag vieren.
    Tot morgen

• 25 April 2019 - 18:01

Emma:

zaterdag 27 april
    10:00 uur – 13:30 uur: Biodiesel / Royal Obstacle Run in het Stadspark
    11:00 uur – 12:00 uur: Meezingfestijn op de Nieuwe Markt
    12:00 uur – 17:00 uur: VDK / Koninklijke spelen op de Oudestraat
    13:00 uur – 18:45 uur: Het at Sea / Muziekplein op de Nieuwe Markt
    12:00 uur – 17:00 uur: AH Lelystraat-Weever / Freestyle BMX op het van Heutszplein
    16:00 uur – 16:30 uur: Feestconcerten bij de woonzorgcentra
    18:45 uur – 19:30 uur: Woning-Straat Parade in de binnenstad van Kampen
    20:00 uur – 22:00 uur: DEV Oranjeconcert

• 25 April 2019 - 18:06

Emma:

Wat knap van jullie al die kilometers op de fiets. Mijn billen doen al pijn bij het idee